سوال های متداول

دوره صدور قبض آب چه مدت است؟

تغییر زیاد در بهای آب را چگونه اطلاع دهیم؟

آیا ماموران آب و فاضلاب حق اخذ وجه بصورت نقدی رادارند؟

در صورت تاخیر در پرداخت قبض آب چه خواهد شد؟

چرا باید بدهی معوقه پرداخت کنیم؟

بهنگام ساخت بنا یا تغییر کاربری باید چکار کرد؟

ماموران قرائت کنتور و آب بها را چگونه شناسایی کنیم؟

در صورتیکه هنگام مراجعه مامور قرائت در منزل نباشیم چه می شود؟

وقتی بنظر می رسد کنتور خراب است باید چه کرد؟

آیا مسئولیت تاسیسات داخل منزل بعهده شرکت آب و فاضلاب است؟

اعتراض به قبض صادره آب بهاء به چه صورتی امکان پذير است؟

آب بهای ما نسبت به گذشته بسیار بیشترشده است. دلیل چیست؟

چنانچه به هر علت در زمان تعيين شده طبق جدول سالانه واحد قرائت امکان شماره برداری از کنتور آب ملک و جود نداشته باشد مشترک چه اقدامی بايد انجام دهد؟

آیا میتوان روی شیری که انشعاب آب را به منزل یا مغازه ما وصل می کند با آسفالت یا موزاییک پوشاند؟

مدتی عازم مسافرت هستیم. باید چه کنیم؟

لوله های آب در نزدیکی منزل ما شکسته است. به کجا باید خبر دهیم؟

آیا میتوانیم از انشعاب آب خود به همسایگان بدهیم؟

آیامیتوانیم کنتور خود را خود تعمیر کنیم؟

آیا میتوانیم روی دریچه کنتور را بپوشانیم؟

پلاکی در ملک ما از طرف شرکت آب و فاضلاب نصب شده است. آیا میتوانیم آنرا برداریم؟

آیا هنگام خرید یا اجاره، برگ تسویه حساب از شرکت آب و فاضلاب لازم است؟

الگوی مصرف آب برای هر اشتراک چقدر است؟

دوره صدور قبض آب چه مدت است؟

قبض آب بها تقریبا هر دو ماه یکبار صادر می شود . چنانچه بیش از15 روز در وصول آن تاخیر افتاد ، مراتب را کتباً به آب و فاضلاب منطقه خود اعلام فرمایید .

بازگشت به بالا

تغییر زیاد در بهای آب را چگونه اطلاع دهیم؟

در صورتی که مصرف آب شما در قبض کمتر یا بیشتر از میانگین قبل درج شده بود، با اعلام رقم کنتور فعلی آب و فاضلاب منطقه خود را مطلع کنید.

بازگشت به بالا

آیا ماموران آب و فاضلاب حق اخذ وجه بصورت نقدی رادارند؟

ماموران آب و فاضلاب مناطق برای وصول وجه نقد به مشترکین مراجعه نمی کنند. لذا در صورت مشاهده چنین مواردی سریعاً نیروی انتظامی را مطلع فرمایید.

بازگشت به بالا

در صورت تاخیر در پرداخت قبض آب چه خواهد شد؟

هر گونه تاخیر در پرداخت آب بها و اقساط هزینه انشعاب، موجب قطع جریان آب می شود ووصل مجدد آن با در یافت هزینه اتصال و تسویه حساب امکان پذیر خواهد بود.

بازگشت به بالا

چرا باید بدهی معوقه پرداخت کنیم؟

هنگام خرید و یا اجاره املاکی که دارای انشعاب آب هستند حتما به آب و فاضلاب منطقه خود مراجعه نموده و برگ تسویه حساب دریافت نمایید تا مشمول پرداخت بدهی های معوقه نشوید.

بازگشت به بالا

بهنگام ساخت بنا یا تغییر کاربری باید چکار کرد؟

قبل از هر گونه ساخت و ساز یا تغییر در نوع مصرف آب، لازم است صاحب ملک به آب و فاضلاب منطقه خود مراجعه نماید.

بازگشت به بالا

ماموران قرائت کنتور و آب بها را چگونه شناسایی کنیم؟

کلیه ماموین قرائت کنتور و توزیع قبض آب بها باید دارای لباس فرم و کارت شناسائی باشند، لذا از ورود افرادی که فاقد لباس فرم و کارت شناسایی معتبر هستند به داخل اماکن جدا خودداری فرمایید.

بازگشت به بالا

در صورتیکه هنگام مراجعه مامور قرائت در منزل نباشیم چه می شود؟

در صورت عدم حضور مشترک هنگام قرائت کنتور، کارت مخصوص به جای گذاشته می شود لطفاً پس از رویت آن آخرین رقم کنتور آب خود را قرائت و با شماره تلفن مندرج در کارت با امور مشترکین منطقه خود تماس حاصل تا نسبت به صدور قبض آب بها اقدام نمایند.

بازگشت به بالا

وقتی بنظر می رسد کنتور خراب است باید چه کرد؟

هنگام خرابی کنتور مراتب را سریعا به اطلاع آب و فاضلاب منطقه خود برسانید.

بازگشت به بالا

آیا مسئولیت تاسیسات داخل منزل بعهده شرکت آب و فاضلاب است؟

مسئولیت حفظ و نگهداری تاسیسات داخلی آب ملک صرفاً به عهده مشترک می باشد.

بازگشت به بالا

اعتراض به قبض صادره آب بهاء به چه صورتی امکان پذير است؟

با در دست داشتن قبض آب به منطقه مربوطه مراجعه نمايند.

بازگشت به بالا

آب بهای ما نسبت به گذشته بسیار بیشترشده است. دلیل چیست؟

بمنظور حصول اطمینان از عدم شکستگی تاسیسات داخلی و اتلاف آب، لوله کشی تاسیسات داخلی ساختمان خود را آزمایش نمایید.

بازگشت به بالا

چنانچه به هر علت در زمان تعيين شده طبق جدول سالانه واحد قرائت امکان شماره برداری از کنتور آب ملک و جود نداشته باشد مشترک چه اقدامی بايد انجام دهد؟

چنانچه به هر دليل امكان قرائت كنتور وجود نداشته باشد ، مشترك مي بايستي با در دست داشتن آخرين قبض و شماره مصرف فعلي كنتور به منطقه مربوطه مراجعه نمايد.

بازگشت به بالا

آیا میتوان روی شیری که انشعاب آب را به منزل یا مغازه ما وصل می کند با آسفالت یا موزاییک پوشاند؟

بمنظور جلوگیری از خسارت های احتمالی، محفظه شیر انشعاب را همواره مرئی نگاه دارید.

بازگشت به بالا

مدتی عازم مسافرت هستیم. باید چه کنیم؟

اگر عازم مسافرت هستید لطفاً انشعاب آب خود را بطور موقت از شیر فلکه قطع نمایید.

بازگشت به بالا

لوله های آب در نزدیکی منزل ما شکسته است. به کجا باید خبر دهیم؟

درصورت شکستگی شبکه آب تهران، لطفاً مراتب را سریعا" به پست امداد منطقه خود اطلاع دهید.

بازگشت به بالا

آیا میتوانیم از انشعاب آب خود به همسایگان بدهیم؟

امکان نقل و انتقال آب از ملکی به ملک دیگر وجود ندارد.

بازگشت به بالا

آیامیتوانیم کنتور خود را خود تعمیر کنیم؟

هر گونه دست کاری در کنتور و اتصالات مر بوط به آن ممنوع می باشد.

بازگشت به بالا

آیا میتوانیم روی دریچه کنتور را بپوشانیم؟

بمنظور تسهیل درامر قرائت کنتور لطفاً روی دریچه اتاقچه کنتور ایجاد مانع نکنید.

بازگشت به بالا

پلاکی در ملک ما از طرف شرکت آب و فاضلاب نصب شده است. آیا میتوانیم آنرا برداریم؟

از پلاک نصب شده بمنظور شناسایی هر چه بهتر ملک و کنتور، مراقبت نمایید.

بازگشت به بالا

آیا هنگام خرید یا اجاره، برگ تسویه حساب از شرکت آب و فاضلاب لازم است؟

هنگام خرید یا اجاره املاکی که دارای انشعاب آب هستند، حتما باید به آبفای منطقه خود مراجعه کنید و برگ تسویه حساب را دریافت کنید تا مشمول پرداخت بدهی معوقه نشوید.

بازگشت به بالا

الگوی مصرف آب برای هر اشتراک چقدر است؟

18 متر مکعب(معادل 18 هزار لیتر) در ماه.

بازگشت به بالا

 

درصورتی که سئوال جدیدی دارید که در پاسخ آن در متن بالا وجود ندارد لطفا مطرح نمائید (اینجا کلیک کنید) . سئوال شما به همراه پاسخ آن در همین صفحه قرار داده خواهد شد.